Over bloggen hoor je verschillende geluiden. Aan de ene kant heb je de mensen die zeggen dat bloggen alweer achterhaald is, maar aan de andere kant hoor je juist weer steeds meer geluiden dat bloggen belangrijk is voor je bedrijf. Ik sluit me aan bij de laatste groep; content marketing is ontzettend belangrijk!

Gemakkelijk vindbaar voor jouw klant
Door het creëren van nieuwe inhoud op je website (wat aansluit bij je bedrijf), laat je zien dat je een expert bent in jouw vakgebied. Bovendien zorg je ervoor dat je beter vindbaar wordt in Google, vooral wanneer je teksten SEO-geoptimaliseerd zijn. Wanneer je goed vindbaar bent, zorg je er ook voor dat je klanten organisch bereikt. Dit houdt in dat klanten je zelf kunnen vinden, zonder dat je daar advertentiekosten voor hoeft te betalen. Bovendien blijft je content van jou en staat dit op jouw site, dus ook jaren later kunnen jouw potentiële klanten jou nog vinden.

Regelmaat is key
Met één blog ben je er nog niet. Ook zo af en toe een keer een blog plaatsen zet weinig zoden aan de dijk. Wanneer je regelmatig nieuwe content op je site plaatst en ervoor zorgt dat deze aansluit bij de interesses van je klanten, blijven je lezers terugkomen en kan je bedrijf nieuwe klanten aantrekken en dus groeien! Regelmatig betekent niet dat je elke dag iets moet plaatsen, maar dat je een vast moment hebt dat je nieuwe informatie deelt met je klanten. Wat de beste hoeveelheid blogs is ligt helemaal aan jouw doelgroep: wanneer je ideale klant één keer per week actief is met zoeken naar nieuwe informatie dan is dit jouw richtlijn. Wanneer je ook nog weet wat je klanten zoeken, dan zit je helemaal goed.

Kort gezegd, je laat jezelf en je bedrijf meer zien door te bloggen. Door meer zichtbaarheid te creëren kunnen je klanten je beter vinden en groeit je bedrijf vanzelf.